Totalt antall sidevisninger

søndag 18. juli 2010

Eventyrlige Namsen

For 7. år på rad besøkte jeg i forige uke Namsen, sammen med mine fiskekompiser.
Jeg har mange ganger fundert på hvorfor jeg, og mange med meg er så utrolig oppslukt i nettopp laksefiske.
Svaret er nok mangesidig og komplisert, men at det handler om mer enn selve fisken er helt sikkert.
Her er noen bilder som beskriver noe av det som gjør oss laksefiskere helt tussete når juni nærmer seg og laksen starter sin ferd opp i elvene.

Idyllen på elven i det solen er i ferd med å lyse opp en ny dag.

Drømmen om de virkelig store er også en vesentlig faktor når laksehysteriet skal beskrives. Her har svigerbruttern (Torbjørn Buljo t.h) nettopp overlistet en flott hanlaks på over 15 kilo.

Som i mange andre tursammenhenger er bålet en av de selvskrevne faktorene som er med på å skape stemning ved elvebredden.

Catch and reLAKS. Følelsen av å ha landet en av de mange blanke torpedoene er noe man tar med seg og henter frem når sessongen er over og den mørkere årstiden gjør seg gjeldene.

Årets tur ble for min del kronet på siste roøkt, da denne nygåtte holaksen på nesten ni kilo falt for fristelsen til å gape over en av mine wobblere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar