Totalt antall sidevisninger

fredag 28. januar 2011

Langhelg i Stockholm

Med barnevakt til de søte små, var det denne helgen duket for langweekend for meg og fruen i Stockholm. Klok av skade om hvordan damer oppfører seg i slike handlemetropoler, tok jeg i dag med meg kamerabaggen inn til sentrum, slik at jeg på en vettig måte kunne få tiden til å gå mens hun trålet butikker etter ting hun ikke viste at hun trengte.

 Når man kommer fra lille Narvik i Nord-Norge, er det fasinerende og bare opservere det enorme folkehavet og alt livet i en storby som Stockholm.
 I Gamla Stan satt noen å leste menykart i de trivelige mindre restaurantene, mens andre stresset forbi.
 Inngangen til Gamla Stan er magisk og vakker, og i rett lys fremstår den også litt mystisk.
 Utsnitt fra Gamla Stan.

 I Uppsala utenfor Stockholm ligger en fantastisk domkirke. Desverre hadde jeg ikke stativet med meg, men med høye iso-verdier, fikk jeg likevel foreviget en del av det fantastiske byggverket.
 Når den enorme døren ble åpnet for å sleppe inn nye turister, sto solen midt imot inngangspartiet å dannet store skygger av menneskene i døråpningen.
 mektige detaljer

 Da madammen endelig kom, måtte hun stille opp som modell i de fantastiske kulissene.
Også lillesøster ble foreviget i det naturlige lyset i benkeraden i kriken.

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Aldri vært i Stockholm, men det ser jo ut som byen har litt sjarm :) Kos dere, hils søstra mi!

    SvarSlett
  2. Masse fine bilder fra Stockholm her:) Spennende å se, for jeg har aldri vært der. Ser ut som det er en imponerende domkirke i Uppsala også. Jeg er ingen ivrig kirkegjenger akkurat, men er veldig facinert over arkitekturen i slike bygninger. Kan gå helt "amokk" med kameraet når jeg besøker kirker :))

    Ha en fortsatt fin helg! :)

    SvarSlett